About Me

Cress Eksik Parça Göbekli Tepe Muhafızı Cinder Beni Bırakma

Erebos - Ursula Poznanski || Yorum & Alıntılar



Bu bir oyun,
Seni izliyor,
Seninle konuşuyor,
Ödüller dağıtıyor,
Seni test ediyor,
Tehditler savuruyor,
Onun tek bir amacı var:
Seninle oyun oynamak istiyor.

OYUNCULARIYLA OYNAYAN BİR OYUN!

BU OYUNU OYNAYACAK KADAR CESUR MUSUNUZ?

AKLINIZI SÜREKLİ MEŞGUL EDECEK, ETKİSİNDEN GÜNLERCE KURTULAMAYACAĞINIZ VE SİZE BAŞTAN SONA TIRNAKLARINIZI YEDİRTECEK KADAR SIRADIŞI, GİZEMLİ, HEYECAN VE GERİLİM YÜKLÜ BİR ROMAN ARIYORSANIZ EREBOS TAM SİZE GÖRE…





2020 yılına başladığımda okuma hedefi olarak 60 kitap belirlemiştim.
Ve yılın ilk iki ayını yurtdışında geçirince maalesef seneye pek istediğim gibi başlayamadım.
Bu kitapla birlikte 12. kitabıma henüz ulaşabildim.
Ve bu listenin en bomba kitabı bu kitap oldu kesinlikle. 

Konusundan kısaca bahsetmek gerekirse; Londra'da bir lisede okuyan bazı öğrencilerin hareketleri bir süre sonra değişmeye başlar. Kitabımızın ana karakteri olan Nick ise en yakın arkadaşlarından biri olan Colin ile bu sıkıntıyı yaşar. Colin birden onunla tüm iletişimini kesmiştir. Ayrıca daha önce Colin'in aşağıladığı tiplerle takılmaya başlaması Nick'in dikkatini çeker. 

Aynı zamanda bazı öğrenciler arasında bir paket paylaşımına denk gelir ve bu merakını cezbeder. Ne olduğunu sorduğu kimselerden asla bir yanıt alamaz. Çünkü oyunun kurallarından biri de Erebos dünyasına adım atmayan kimse bu dünya hakkında herhangi bir şey öğrenemez.

Nick bir şekilde DVD'yi ele geçirir, ve oyun başlar..

Öncelikle söylemeliyim ki bilgisayar oyunları konusunda tek bilgim "hidden object" oyunlarıdır. Bir tek onları oynarım. :) Bol aksiyon, savaş ve macera içeren oyunlar hiçbir zaman dikkatimi çekmemiştir.

Ama yazar bu oyunu okuyucusuna öyle bir aktarıyor ki.. Keşke benim de öyle bir dünyam olsa dedirtiyor. 

Yapay Zeka kodları ile yazılmış bir oyun!
Sizi tarıyor, tanıyor..
Sizi gerçek hayata gönderiyor, zor görevlere tabii tutuyor.

Kitap öyle zekice kurgulanmış ki! Elinizden bırakamıyorsunuz ve çevirdiğiniz her sayfa ile birlikte yazara daha fazla saygı duyuyorsunuz.

Ben yazarın kalemiyle gecikmeli de olsa ilk defa bu kitap sayesinde tanıştım.

İşin komik yanı kitaplarının uzun bir süre kitaplığımda bekliyor oluşu.. 

Erebos oyunu heyecanı ve görevleri ile oynayanları bağlarken, yazar da bizi yazdığı her satırla daha çok kendine bağlıyor.

İnanın bitsin hiç istemedim. Temposu gereği normalde rahatlıkla bir günde bitirebilirdim ancak sindire sindire, merakımı tavan yapacak şekilde okuyarak anca iki günde bitirdim.

Öncelikle bilgisayar oyun bağımlılarına, ardından herkese gözüm kapalı tavsiye ederim.
Okuyun, pişman olmayacaksınız!.


******


Orjinal Adı: Erebos
Sayfa Sayısı: 480
Goodreads Puanı:4.13
Benim Puanım:5**




Alıntılar: 


Nick'in parmakları bir sonraki soruyu sanki kendiliğinden yazmıştı. "Ölü olmak nasıl bir şey?"

Adam güldü. Hırıltılı, küçümseyici bir gülüştü bu. "Sen bunu bana soran ilk İsimsiz'sin!" Hızlı bir hareketle sopanın geri kalanını ateşin içine fırlattı. 

"Yalnız. Ya da hayaletlerle dolu. Bunu kim bilebilir ki?" Eliyle alnını ovuşturdu. "Sana hayatta olmak nasıl bir duygu diye sorsaydım sen ne cevap verirdin? Herkes kendince yaşar. Aynı şekilde herkesin ölümü de kendincedir."



******


Karanlık. O kadar yoğun bir karanlıktı ki bu, Sarius onun bir parçası mı olduğunu yoksa varoluşunun sona mı erdiğini anlayamadı. Er geç hepimiz öleceğiz. Bunu çoğu kişinin niye bu kadar dert ettiğini anlayamıyordu. Zaman su gibi akıp gidiyordu ve biz de içinde sürükleniyorduk. İstediğimiz kadar akıntıya karşı gelelim, olmuyordu.

Bundan vazgeçmek ne kadar rahatlatıcıydı. Gün ve geceyi akışına bırakmak, dünyanın dertlerini umursamamak, hissetmemek ve görmemek... Kendi dünyanda kendi koyduğun kurallarla yaşamak. Bir sürü hedefin peşinde koşmayıp tek bir amaç belirleyerek tutarlı bir şekilde arkasından gitmek.




******


Her geçen günle birlikte gerçeklik benim için anlamını yitiriyor. Gürültülü, düzensiz, öngörülemez ve zahmetli.

Gerçeklik nedir ki? Acıkırsın, susarsın. Tatminsizsin. Acı verir, hasta olursun. Saçma kurallara uyarsın. En kötüsü de sonludur. Sonunda hep ölüm var.

Anlamlı ve güçlü olan hep diğer şeylerdir. Düşünceler, tutku ve hatta çılgınlık. Mantığın üzerine çıkan her şey. 

Gerçekliği kabul etmiyorum. İşbirliğini kabul etmiyorum. Kaçısın çağrısına uyuyor ve tüm kalbimle gerçek dışılığın sonsuzluğuna dalıyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder