About Me

Cress Eksik Parça Göbekli Tepe Muhafızı Cinder Beni Bırakma

Kitap Alışverişim #5



Neredeyse 1 aydır beklediğim kargo sonunda elime ulaştı..

 
1. Kördüğüm : Calia Read

Bir ay önce, akıl hastanesine yatırıldım. Dün, Lachlan ziyaretime geldi. Beni öptü ve aklımı kaçırmaya başladığımı söyledi. Saatler sonra Max düşüncelerimi işgal etti; deli olmadığımı ve bana ihtiyacı olduğunu hatırlattı. Birkaç dakika önce geçmişimi aydınlatmaya çalışarak gerçeklikten daha da uzaklaştım… Şimdi, herkes benim aklımı kaçırdığımı düşünüyor ama ben onun gerçek olduğunu ve ne gördüğümü biliyorum… Bana inanıyor musun?

"Seksi, gizemli ve etkileyici bir hikâye… Calia Read'in kelimeleri sizi esir edecek ve aklınızı başınızdan alacak!"
-Claire Contreras, There is No Light in Darkness'in Yazarı-
(Tanıtım Bülteninden)

Aralık ayında malumunuz Yabancı Yayınevi 2015'te çıkaracak olduğu kitapları yayınladığında Gözlerimdeki Canavar dışında en çok merak ettiklerimden biri de bu kitaptı :) 


2. Gölgeler : Paula Weston

Gaby Winters yaklaşık bir yıl önce ikiz kardeşi Jude'u bir trafik kazasında kaybetmişti. Kazadan sonra bedeni iyileşmişti ama acısı hâlâ ilk günkü gibi tazeydi ve kâbusları bitmiyordu: Her gece kâbuslarında iblislerle ve cehennemin diğer yaratıklarıyla savaşıyordu.

Ve sonra karşısına Rafa çıktı. Rafa, sadece kâbuslarında sık sık gördüğü çocuk değildi, aynı zamanda ikiz kardeşi Jude'la da bir geçmişleri olduğunu iddia ediyordu. Gaby, hayatı ve kendi hakkında bildiğini düşündüğü gerçeklerin sadece birer yalan olduğunu kabul etmek zorunda kalmıştı ve bulması gereken gerçekler kâbuslarındaki gölgelerde gizliydiler. Rafa kimdi? Refaimler kimlerdi? Ve en önemlisi Gaby kime güvenebilirdi?

"Sıkı, zekice yazılmış ve farklı… Okuduğum en iyi melek temalı kitaptı!"
-Alpha Reader-
(Tanıtım Bülteninden)

Meleklere karşı bir zaafım var yani, ne yapabilirim ki? :D Gerçi okuyan arkadaşım kitabın şimdiki zaman ekiyle yazıldığını söylediğinde yıkılsam da.. 


3. Rüzgarın Adı : Patrick Rothfuss

Belki beni duymuşsunuzdur.

Fantastik kurgu edebiyatının eşsiz bir masalı, bir kahramanın kendi ağzıyla anlattığı öyküsü işte böyle başlıyor. Bir keder öyküsü bu... bir kurtuluş öyküsü... bir adamın evrenin anlamını arayışının ve gerek o arayışın gerekse de onu sürdürmesini sağlayan gem vurulamaz iradenin bir efsaneye dönüşmesinin öyküsü...

"Rothfuss, Rüzgarın Adı ile başlayan bu muazzam hikâyede nereye giderse gitsin iyi bir şarkıyı taşıması gibi bizi de yanında götürecek."
Ursula K. Le Guin


4. Bilge Adamın Korkusu : Patrick Rothfuss

"Her bilge adamın korktuğu üç şey vardır: fırtınalı bir deniz, aysız bir gece ve yumuşak başlı birinin öfkesi."

Bilge Adamın Korkusu'nda Kvothe kahramanlık yolundaki ilk adımlarını atıyor ve kendi ömrü dahilinde efsane haline gelmenin hayatı bir adam için ne kadar zor kılabileceğini öğreniyor.

Uyuyan höyük krallarından prensesler kaçırdım. Trebon kasabasını yakıp kül ettim. Felurian'la bir gece geçirdim ve hem canıma hem de aklıma mukayyet olabildim. Çoğu insanın alındığından daha küçük bir yaşta Üniversite'den atıldım. Başkalarının gündüz gözüyle ağızlarına almaktan bile korktukları yollardan ay ışığı altında geçtim. Tanrılarla konuştum, kadınlar sevdim ve ozanları ağlatan şarkılar yazdım. Benim adım Kvothe. Belki beni duymuşsunuzdur.

"Usta eli değmiş bir kitap."
Sevin Okyay - Radikal Kitap

Ben bu seriyi uzun zamandır merak ediyordum aslında. İdefix'te hatırlıyorum bir ara %50 kampanyası yapmışlardı ve ben hangi akla hizmet o dönem almadım inanamıyorum :/ Neyse bu iki kitapta set halinde %45 indirimle geldi.


5. Hobbit - Açıklamalı Notlarıyla : J.R.R. Tolkien

Dünyadaki pek çok okuyucu için Hobbit; tüm zamanların en sevilen yazarlarından J.R.R. Tolkien'in zihninden yayılan hikâyeler aracılığıyla elflerin, büyücülerin, cücelerin, ejderhaların, orkların ve Yüzüklerin Efendisi'yle Silmarillion'da tasvir edilen birçok diğer yaratığın evi olan büyüleyici Orta-Dünya'nın kapısını açan unutulmaz bir eserdir. Douglas A. Anderson'un hazırladığı Açıklamalı Notlarıyla Hobbit, J.R.R. Tolkien'in bu önemli klasiğindeki karakterleri, kaynakları, mekânları, nesneleri ve yaratıkları derinlemesine inceleyip, perde arkasında kalanları açığa çıkarıyor. Orijinal hikâyenin düzeltilmiş ve tamamlanmış metninin yanına yerleştirilen, Hobbit'in tarihsel sürecini gösteren iki yüze yakın görsel, Orta-Dünya'yı tanıyıp sevenler için Anderson'ın notlarıyla hikâyenin gücünü bir kat daha artırıyor. Tolkien'in orijinal çizimlerinin, haritalarının ve renkli resimlerinin de dahil edilmesi bu baskıyı Hobbit'in var olan en detaylı baskısı yapıyor.
Açıklamalı Notlarıyla Hobbit, J.R.R. Tolkien'in bir yazar olarak nasıl çalıştığını, nelere ilgi duyup nelerden etkilendiğini ve bütün bunların Orta-Dünya'nın ayrıntılarına nasıl bağlandığını gösteriyor. Tolkien'in hayatına ve Hobbit'in yayınlanma geçmişine değerli bir bakış sunup, hikâyenin her bir detayının Tolkien'in yarattığı dünyanın diğer kısımlarıyla nasıl uyum içinde olduğunu gözler önüne seriyor. Burada, Gollum'un karakterinin Tek Yüzük'ün gerçek doğasını barındıracak şekilde nasıl değiştirildiğini öğrenebilir ve Erebor Seferi'nin tam metniyle Gandalf'ın Bilbo Baggins'i cücelerle bir yolculuğa nasıl göndermeye karar verdiğinin açıklamasını okuyabilirsiniz. Anderson ayrıca Beowulf'tan Alice'e; Grimm Kardeşler'den C.S. Lewis'e, bizim dünyamızdan ve edebiyat tarihimizden isimlerle de anlamlı ve şaşırtıcı bağlantılar kurup, Hobbit gibi bir efsaneyi hak ettiği yere ulaştırıyor.
(Tanıtım Bülteninden)


Şimdi gelelim bu alışverişimde yaşadıklarıma.
İlk defa "ilknokta" sitesinden alışveriş yaptım. Kış Fuarı kapsamında uyguladıkları indirimler ile siteyi keşfetmek istedim.. Ancak keşke hiç yapmasaydım durumuna geldim. İletişim eksikliği var kesinlikle. Ve mesela ürünler tedarik edildi diyor ancak kargoya ne hikmetse verilmiyor. Sonra mesaj atıyorsun durumu kargoya verildi olarak değiştiriyorlar bu sefer de herhangi bir takip kodu falan yok. Sonra yine ee takip kodunu öğrenebilir miyim kaç gündür kargo gelecek diye eve hapsoldum diyorsun -yurtiçi ile anlaşmaları var ve ben şahsen bu şirketi sevmiyorum- sonra bir bakmışsın kargo geliyor, adama soruyorsun ki devamlı kargo getirdiği için biliyor beni adamda kargo daha henüz elimize ulaştı haftasonu bekletme durumu falan olmadı diyor. Yani demem odur ki.. Tamam bir kitap tedarik edilmez, anlayışla karşılarım bu durumu.. Ama Hobbit kitabım o kadar kötü geldi ki.. Ciltli olmasa birçok sayfası sol tarafından yırtık olurdu eminim.. O kadar içler acısıydı :( Yani ben bu siteden alışveriş yapmanızı kesinlikle tavsiye etmem. Benim için ilk ve son oldu bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder