About Me

Cress Eksik Parça Göbekli Tepe Muhafızı Cinder Beni Bırakma

Orphan Black | Dizi Tavsiyesi




Orphan Black, senarist Graeme Manson ve yönetmen John Fawcett tarafından yaratılan Kanada yapımı bir bilim kurgu televizyon dizi. Dizinin başrolünü oynayan Tatiana Maslany, klon oldukları ortaya çıkan benzer birkaç kişiyi canlandırmaktadır. Dizi, Sarah Manning üzerine odaklanmaktadır; klonlarından biri olan Elizabeth Childs'ın intiharına tanık olduktan sonra onun kimliğini üstlenir. Dizi insan klonlamanın etik ve ahlaki sorunlarını ve kişisel kimlik sorunları üzerine etkisini gündeme getirmektedir.

Dizi ilk olarak 2013 yılında yayınlandı. İlk sezon 10 bölümdür. Tabi gelen olumlu tepkiler sonucu hemen 2. sezon onayını almıştır. 2. sezonda maalesef 10 bölümden ibaret.

Konusundan kısaca bahsedecek olursam;

Dizi bir dolandırıcı olan Sarah Manning'in kendisine tıpatıp benzeyen Beth Childs adındaki bir kadının intiharına tanık olması ile başlar. Bu kadın Sarah'ın birkaç klonundan biridir. Beth'in ölmesiyle Sarah onun kimliğini ve mesleğini (polis dedektifi) alır.

İlk sezonda, Sarah, intihar eden kadının bir klon olduğunu, başka 'kardeş' klonları da olduğunu ve birinin onları öldürme niyetinde olduğunu keşfeder. Kardeşi olarak gördüğü Felix Dawkins ve tanışmış olduğu diğer klonlar Alison Hendrix ve Cosima Niehaus ile birlikte, klonların kökenini keşfederler: Neolution denilen bir bilimsel hareket. Bu hareket, insanların tür olarak evrimlerini yönetecek bilimsel bilgiyi kullanabileceğine inanmaktadır. Böylece Neolution'cular öjeniyi savunmaktadır. Hareket, geniş etkili ve zengin bir biyoteknoloji şirketi olan Dyad Enstitüsü bünyesinde kurumsal bir tabana sahiptir. Dyad Enstitüsü, temel araştırmalar yapmakta, siyasi kurumlarla lobi faaliyeti yürütmekte ve klon Rachel Duncan tarafından desteklenen öjeni programını geliştirmektedir. Fakat aynı zamanda klonların somutlaştırdığı bu teknolojiden kar elde etmeyi amaçlamaktadır.

Bu nedenle iddia bilimsel olanları incelemek degil, aynı zamanda gözetim altinda tutmak icin klonlarin kisisel hayatlarina "monitorler" yerleştirilmiştir.Sarah sonunda o da polis tarafindan ve gizli dini grup "Proletheans" tarafindan aranan oldugunu keşfeder. Proletheans bir hizip klon suikatler yürütmektedir. Onlar diger klonları öldürmek için bir klon olan Helena' yi kullanırlar. Ancak Sarah ve Helena genetik ve erken anne cevreye gore ikizdirler. Onlar igrenclikleri olmalarini inanıyorum çünkü Proletheans klonlari suikast amacli yetistirmektedir. Sonunda Dyad Enstitüsü ve Proletheans Sarah'nın kızı Kira yi keşfederler. Bunlar yapmamış oldugundan o klonun sadece bilinen bir biyolojik yavrular olmasindan Kira'nin onemi sorunları , diger tüm klonlar steril kabul edilir.Serinin arsa hatları açıkça uğursuz Neolutionists ve Proletheans yani sıra hayatinin ve kökeni hissi vermek icin her klon tarafindan yapilan cabalar etrafında yakalama onlemek icin Sarah Kira nin etrafinda döner. Insan yasaminin olusturulmasini kontrol girişimi, cesitli hikaye hatlari sürücüler anahtar veya baskın bir tema sağlar. Dyad grubu ve Proje Leda yazarları tarafindan yapilan daha önceki entirikalar ile birlikte Proletheans tarafindan yapilan entirikalar bir ikinci onemli konu formları ve Bayan S., Sarah in bakıcı annesi , onu (Yunan efsane ve Leda Kuğu bakınız) siyasi ağı solcu. Her iki temalarda insan hayatının oluşturulması yönünde olan çabalarında kesişir. Çünkü o yani Sarah mücadeleler de olgunlaşır. Neolutionists ve Proletheans karşı ebeveyn ve cocugu arasinda ki var olan bağını savunur.




Bu kadar genel bilgi yeter. Biraz da ben sizlerle düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Diziyi şans eseri falan keşfetmedim. Tumblr'da yabancı fanların bu dizi daha başlamadan konuşmalarını ve paylaşılan fragmanları takip ediyordum. İtiraf etmeliyim bu tarz başarılı bir dizi beklemiyordum. 

Başarının en büyük pastası ise kesinlikle başrol oyuncusu Tatiana Maslany'a aittir. Kadın gerçektende keşfedilmemiş bir yetenek. Canlandırdığı her karaktere, elinizde değil hayran oluyorsunuz.. 

Şimdi bir düşünün kamera önünde bir sahne hayal edin. Sahneyi içeren en az 3 kişi var. Ve bu 3 farklı kişiyi canlandıran tek bir kişi var..  Bu 3 farklı karakterin ne konuşmaları ne halleri birbirinin aynısı. Bir yandan kadının İngiliz aksanına hayran olurken diğer taraftan kendini beğenmiş konuşmalarını dinlerken ağzınız açık kalıyorsunuz. 

2013 yılından beri tüm ödülleri lütfen toplayın bu hatuna verin! Hem de hepsini.. Sonuna kadar hakediyor.

Dizi de en çok sevdiğim noktalardan biri temponun bir dakika bile düşmemesi.. Ve her bölüm sonunda sizleri şaşırtması, ters köşelere yatırması.. Ben şahsen bu yüzden 2. sezon yayınlanmaya başladığında izlemedim. Sezon tamamen bitti bende koca bir günü Orphan Black maratonu yaptım. 


Gelelim diğer karakterlere. Sara'nın üvey erkek kardeşi Felix mesela. Kendisi eşcinsel ve Sara'nın suç ortağıdır :) Ama bölümler ilerledikçe tüm klon üyeleri ile ortaklık yapmaya başlar. Şahsen ben özellikle onun bölümlerine geldiğimde acayip gülüp, eğleniyorum :) İnsanın içini ısıtan bir karakter.

3. Sezon başlamadan önce kesinlikle bu diziyi yakalayın derim. Muhteşem bir bilgi dağarcığı ile oluşturulan, mükemmel bir kadro ve senaryoya sahip, harika bir dizi! Ben şahsen Fringe bittikten sonra bu türde bir diziye hasrettim. Ve Orphan Black'i keşfettiğim için kendimi çok şanslı sayıyorum. Kesinlikle sizler de izlemelisiniz ;)


Ve 3. sezon hakkında çok çok kısa bir fragman:


1 yorum:

  1. Ben de şans eseri buldum diziyi, henüz ilk sezon 8. bölümdeyim ama ba-yil-dim. Her şeyiyle mükemmel.
    Güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil