About Me

Cress Eksik Parça Göbekli Tepe Muhafızı Cinder Beni Bırakma

Outlander | Dizi Tavsiyesi



Çok büyük bir hayranım olduğum serinin, dizisini sizlere tanıtmadan geçmek istemedim :)

 
 
Outlander, Diana Gabaldon'un hala daha yazmakta olduğu serinin ekrana uyarlanmış halidir.
Dizi 9 Ağustos'ta Starz kanalında başlangıç vermiştir. 27 Eylül de ise sezonun yarısına geldiklerinde muhteşem bir bölüm ile ara vermişlerdir. Şimdi sabırsızlıkla 4 Nisan'ı bekliyoruz :)

Önce serinin konusu hakkında biraz bilgi vereyim.

"Sene 1945. Eski bir savaş hemşiresi olan Claire Randall, evine dönmüştür. Tekrar bir araya geldiği eşiyle ikinci bir balayına çıkar. Salisbury Düzlüğü’nde bulunan tarihi taş çemberini ziyaret ederler. Bu taşlardan birine dokunan Claire birden kendini, savaş yüzünden yıkılmış ve gruplaşmış sınır baskınlarına maruz kalan İskoçya’da bir yabancı olarak bulur. Sene 1743’tür.
Anlayamadığı güçler tarafından zaman içinde geçmişe savrulan Claire, hayatı için tehdit oluşturabilecek mülk sahipleri ve casusların arasına düşmüştür. Cesur bir İskoç savaşçısı olan James Fraser, Claire’e öyle sınırsız bir aşk sunar ki, genç kadın sadakat ve tutku gibi iki zıt duygunun arasında sıkışıp kalır. Farklı zamanlarda yaşayan ve hiç ortak özellikleri olmayan bu iki adam arasında bir seçim yapması gerekmektedir.
"


Kişisel görüşlerime geçeyim en iyisi :)

Diziyi öve öve bitiremem sanırım. Çünkü dediğim gibi Diana Gabaldon'un kaleminden çıkan bu harika serinin çok büyük bir hayranıyım. Nacizane tavsiyem diziye başlamadan önce, Epsilon yayınlarından çıkan ilk 6 kitabı alıp, okumanız. 

Biliyorum, sizleri duyar gibiyim.. Ama bu kitaplar çook pahalı.. Çok kalın.. 
Ve haklısınızda. Ancak garanti edebilirim, seriye sahip olduğunuzda kütüphanenizin en nadide bölümünde yer bulacaktır. O kadar mükemmel..

Serinin dizi yapılacağı haberleri ilk düştüğünde itiraf etmeliyim acayip korkmuştum. Oyuncu seçimlerinde, senaryoda.. Ancak ilk bölüm ile birlikte derin bir nefes aldım ve bu korkularımın ne kadar yersiz olduğunu keşfettim.

2. sezon onayını da aldı. People Choice'ta da ödül kazandı. Gerçi benim gönlümde tüm ödüllerin sahibi bu güzel dizi ve karakterlere hayat veren oyuncular.

Kitabı ilk okuduğum andan itibaren, bana ne zaman en unutamadığın karakter kim diye sorsalar söylediğim tek kişi vardır. James Alexander Malcolm Mackenzie Fraser. Bu karakteri anlatmaya benim kelimelerim yetmez...

Şiddetle kitaplarını okumanızı ve sonra diziyi izlemenizi tavsiye ederim. 
Kendinizi muhteşem bir dünyaya adım atmış bulacaksınız. Ve bu dünyada hiç sıkılmayacaksınız ;)





“When I asked my da how ye knew which was the right woman, he told me when the time came, I’d have no doubt. And I didn’t. When I woke in the dark under that tree on the road to Leoch, with you sitting on my chest, cursing me for bleeding to death, I said to myself ‘Jamie Fraser, for all ye canna see what she looks like, and for all she weights as much as a good draft horse, this is the woman.”


 

2 yorum: